Bestellingen worden afgeleverd door DHL* of Wesseling Logistics**. DHL
wordt doorgaans ingezet bij pakketzendingen. Grotere zendingen worden
afgeleverd door Wesseling Logistics (of partners).
*Zendingen worden twee keer aangeboden door DHL. Hierna worden bestellingen bij het dichtstbijzijnde DHL-depot
afgegeven. Een bestelling kan daar binnen 5 werkdagen worden opgehaald
(legitimatie verplicht). Na 5 dagen in depot en niet afgehaald te zijn
ontvangt Buiskoppelingshop.nl een weigeringskaart van de desbetreffende
zending. De zending zal dan worden teruggestuurd naar
Buiskoppelingshop.nl.
**Wesseling Logistics biedt een bestelling twee keer aan. Vooraf wordt een verzendbevestiging gestuurd en een mail van de vervoerder met een tijdsindicatie van het moment van leveren (indicatief). Goederen kunnen eventueel onbeheerd achtergelaten worden op het afleveradres na akkoord van de klant, indien niemand aanwezig is of kan zijn voor het in ontvangt nemen van de levering. LET OP: dit is op risico van de klant. Indien een bestelling niet kan worden afgeleverd dan zal de zending worden teruggestuurd naar Buiskoppelingshop.nl.
Het streven is om bestellingen met buiskoppelingen en/of accessoires die vóór 14:00uur worden geplaatst (op een werkdag) nog dezelfde dag te verzenden. Dat betekent doorgaans dat een bestelling de volgende werkdag wordt afgeleverd.
Wanneer ook buizen worden besteld dan hanteren wij een levertijd van ca. 2-4 werkdagen. We sturen een track & trace link, zodra deze door de betreffende vervoerder beschikbaar is gesteld.
De transportkosten worden automatisch mee berekend bij de afronding van een bestelling. Deze transportkosten hebben betrekking op leveringen in Nederland of België, met uitzondering van de Waddeneilanden. Voor leveringen op de Waddeneilanden zal een toeslag worden berekend op basis van de lengte en het gewicht van een zending. Hiervoor wordt achteraf een aanvullende factuur verstuurd, zodat bestellingen voor de Waddeneilanden wel gewoon via de webshop geplaatst kunnen worden.
We adviseren om contact met ons op te nemen wanneer sprake is van een specifieke deadline. We kunnen hier dan rekening mee houden en indien nodig een tijdzending inplannen. In geval van het niet kunnen afleveren van een bestelling door overmacht zal een bestelling automatisch worden ingepland voor aflevering op de eerstvolgende werkdag.
Voor bestellingen met meer dan 49 zaagsneden hebben wij doorgaans iets meer productietijd nodig. Wij nemen in dit geval contact op om de levertermijn onderling af te stemmen.
Na een bestelling wordt automatisch een bestelbevestiging verstuurd. Een digitale verzendbevestiging volgt, zodra een bestelling verzonden is. Vervolgens wordt nog een track & trace link verstuurd, zodra deze beschikbaar is gesteld door de betreffende vervoerder. Hiervoor wordt het e-mailadres gebruikt dat wordt opgegeven bij het plaatsen van een bestelling. Belangrijk is om eventueel de map met ongewenste mail te controleren, wanneer geen bevestigingen worden ontvangen. Het kan voorkomen dat bevestigingen daarin terecht komen.